Warning: Creating default object from empty value in /home2/ziaranme/public_html/wp-content/plugins/wp-mail-logging/lib/vendor/redux-framework/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
02832933565 - 09921609115
info@ziaranmeat.ir

نژادهاو خصوصیات گاوهای گوشتی

شما اینجا هستید: صفحه اصلی مقالات نژادهاو خصوصیات گاوهای گوشتی
۰۱ مهر
۱۳۹۶

آنگوس(Angus)
آنگوس قرمز
برانگوس(Brangus)
براهمن(Brahman)
بیف مستر(Beef master)
سمینتال(Simmental)
شاروله (Charolias)
گالوی(Gallowy)
لیموزین(Limousin)
هرفورد (Herfor)


آنگوس (Angus)گاوهاى نژاد آنگوس سیاهرنگ و بى‌شاخ (Polled)، هستند. خاستگاه آن اسکاتلند بوده است، نژادى است خوش بنیه و مستعد براى چاق شدن و عملکرد خوبى براى پروارى نشان مى‌دهند.سیاهى رنگ و بى‌شاخى صفاتى غالت هستند و در اثر تلاقى گاو نر آنگوس با نژادهاى دیگر، اولاد به‌وجود آمده سیاه و بى‌شاخ خواهند بود. بعضى از گاوها ژن قرمز را به‌صورت ضعیف دارند، بدین جهت در مواردى از آنگوس‌هاى سیاه، گوسالهٔ قرمز به‌وجود مى‌آید.

آنگوس قرمزخصوصیات نژادى آنگوس قرمز شبیه آنگوس سیاه است با این تفاوت که آنگوس قرمز در مقایسه با آنگوس سیاه گرما را بهتر و بیشتر تحمل مى‌کند.

آنگوس سیاه و قرمز


شاروله (Charolias)خاستگاه این نژاد فرانسه است. گاوهاى نژاد شاروله سفید و یا کرمى بوده و اکثراً شاخدار هستند ولى ممکن است گاوهاى بى‌شاخ به‌طور طبیعى وجود داشته باشد. نژادى است بزرگ و پرگوشت و وزن گاو نر بالغ ۶۸۰ الى ۸۱۶ کیلوگرم و با عضلات مضاعف قابلیت استفاده از علوفه در این نژاد بالا است. قابلیت سازگارى این نژاد براى مناطق مختلف زیاد است از این نژاد در دورگ‌گیرى‌هاى مختلف استفاده مى‌کنند.

لیموزین (Limousin)خاستگاه این نژاد فرانسه است. از نژادهاى گوشتى معروف دنیا است، رنگ این نژاد طلائى با حلقه‌هاى روشن در اطراف چشم و پوزه است، مرغوبیت گوشت این نژاد به علت ذخیرهٔ چربى در داخل عضلات ما بین الیاف ماهیچه است. وزن گاو نر بالغ ۹۰۷ الى ۱۰۸۸ کیلوگرم مى‌شود.

شاروله و لیموزین


هرفورد (Herford)
خاستگاه این نژاد انگلستان است، صورت سفید و بدنى قرمز دارد، قسمت انتهاى دست و پا و دم سفید است، نژادى است شاخدار و آرام، مدیریت آن در مقایسه با سایر نژادها، راحت است، در شرایط مختلف جغرافیائى تولیدمثل زیادى دارند، وزن گاو نر بالغ بر ۸۳۴ کیلوگرم و بالغ ۵۴۴ کیلوگرم.

سمینتال (Simmental)
خاستگاه این نژاد از سوئد است، صورت سفید یا زرد روشن و بدن قرمز است. نژادى است شاخدار و آرام، بدن درازى دارد و مقدار تولید شیر او زیاد است. کیفیت گوشت او خوب و رشد سریعى دارد. وزن گاو نر بالغ ۱۰۴۳-۱۱۷۹ کیلوگرم و گاو بالغ ۸۱۶-۶۵۸ کیلوگرم مى‌شود.

هرفورد و سمینتال


براهمن (Brahman)
خاستگاه براهمن از هندوستان است، نژادى است شاخدار و کوهاندار، داراى گوش‌هاى دراز و افتاده، غبغب بزرگ رنگ آن خاکسترى یا قرمز است.استعداد مادى خوبى دارد و از مراتع فقیر به‌خوبى استفاده مى‌کند، رشد سریعى دارد، کیفیت لاشه او خوب است، از خصوصیات این نژاد مقاوت زیاد در برابر گرما، بیمارى‌ها و حشرات است. وزن گاو نر بالغ بر ۹۹۸-۷۲۶ کیلوگرم و وزن گاو ماده بالغ ۶۳۵-۴۵۴ کیلوگرم است.

برانگوس (Brangus)
خاستگاه این نژاد آمریکا بوده و از اتلافى نژادهاى براهمن (۸/۳) و آنگوس (۸/۵) و (یا ۲/۱ و آنگوس ۱/۲ براهمن) به‌وجود آمده است، گاوهاى این نژاد یکدست سیاه و بى‌شاخ هستند. قابلیت سازگارى در شرایط آب و هوائى متفاوت در این نژادهاى خوب است و استعداد مادرى خوبى دارد.

براهمن و برانگوس


بیف مستر (Beef master)
خاستگاه این نژادهاى آمریکا است و در اثر تلاقى سه نژادهاى براهمن ۲/۱ و شورت هورن ۱/۴ و هرفورد ۴/۱ به‌وجود آمده است رنگ در این نژاد اکثراً قرمز و معمولاً شاخدار هستند.

گالوى (Gallowy)
خاستگاه او اسکاتلند، رنگ او سیاه ملایم و ممکن است خرمائى قرمز و سفید باشد به‌طور طبیى بى‌شاخ هستند. کوچکترین نژاد گاوهاى گوشتى است. از خصوصیات این نژاد تحمل شرایط بد طبیعى است.

بیف مستر و گالوی

بدون دیدگاه

امکان قرار دادن دیدگاه وجود ندارد.

کانال تلگرام شرکت